Ads 468x60px

Pages

31 Mart 2011 Perşembe

Susam Sokağı Karakterli Bir Doğum Günü Pastası

Gumpaste figur çalışmalarımdan oluşan bir pasta daha. Bu pastayı çok tatlı bir prensin 1 yaş günü için hazırladım. Günler öncesinden figurleri yapmaya başladım.
Amerika'da 1 yaş doğum günü pastası satın aldığınız zaman, yanında bir ikinci pasta daha veriliyor. Bu pasta doğum günü çocuğu için. Ya bir cupkek ya da küçük boy bir pasta oluyor. Doğum günü çocuğu bu pastaya elleriyle, her tarafa döke saça yiyor. Ben de bu nedenle ikinci bir pasta daha yaptım. Biz büyük pastayı yerken, o da kendi pastasını yemekle meşguldü :)
Gumpaste figurlerinden oluşan doğumgünü pastam, çikolatalı kek ve çikolatalı ganajdan oluştu. Küçükbeyefendi için yaptığım pasta için ise, çikolatalı kek, ara katlarda ve pasta üstünde çikolatalı pastacı kreması kullandım. Ana konseptimiz Susam Sokağı karakterleri olduğu için, küçük pastamızı da elmo şeklinde yapmaya çalıştım. Burun olarak küçük portakal, gözler ve ağız için de şeker hamuru kullandım. Değerli arkadaşlarımın getirdiği biribirinden lezzetli çeşitlerle çok güzel bir doğum günü kutladık.
Bol fotoğraflı, kahkaha dolu, eğlenceli bir gün oldu benim için. Pasta fotoğraflarından çok memnun kalmadım İstediğim gibi bir fotoğraf çekemedim. Bunun için kusura bakmayın. Pasta yapmak kadar pastanın fotoğraflarını da çekebilmek önemliymiş :)


Ben de doğum günü çocuğu gibi pastamla bir fotoğrafım olsun istedim :)
"My first birthday" yazılı tişörtüyle günün kahramanı. Pasta nasıl yenirmiş görün..:)


Bu lezzetli şeyler de arkadaşlarımın  yapıp getirdikleri. İmece usulu herkes bir şeyler yapıp getirdi. Masamız doldu taştı.Fotoğraflarda olmayan bir çok şey vardı daha.
   
 
Bu tabak, benim tabağım. Hımmm..Bu tabak yine burda olsa da yesem. Ve pastanın kesim şekli. Pastayı ben kesip servis ettim. Gördüğüm şeker hamurlu pastalar da en çok merak ettiğim şeylerden biri de kesilme şekli. Çok nadir görüyorum kesilmiş bir pastanın resmini. Oysa pasta kesimi de çok önemli. Topsy Turvy şeklindeki pastanın dilim fotoğrafını henüz görmedim mesela. Araştırmalarım devam ediyor :) O nasıl bir pasta derseniz, sevgili Ayşe Yaman çok güzel bir tane yapmış, sayfasına bakabilirsiniz. 
 

 Bu pasta, yaklaşık 30 kişiye yetti. Ve son fotoğraftaki, orta kısım kaldı. Pastaların boyutlarına göre kesim şeklini, kaç kişilik olacağını gösteren skalalar var. Onlardan birini yakın zamanda buradan paylaşacağım.

Şimdilik bu kadar. Görüşmek üzere. Özlem.

11 yorum:

Adsız dedi ki...

Canim sayende cok guzel ve renkli dogum gunleri geciriyoruz. Pastalarinin her ikisi de harikaydi. ellerine saglik. Devamini dileriz:)
Selcen

Ozlem dedi ki...

Tskler. Seninki ne zamandi selcen? ;) renklendirmeye devam edelim.

Unknown dedi ki...

Cok guzel bir pasta. Ellerinize saglik.

Sanattryemek dedi ki...

bende boyle pastalar yapmak istedigimi dusunuyorum ama kolay degil ozellikle bu figurleri yapmak hepsi ayri bir huner ve yetenek gerektiriyor ve buda sende fazlasiyla var ;)hele su kurabiyeler nasil bir ayrinti valla super olmus
sevgiler

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

ozlem abla boyle harika pastalar yapma yaaa...esim gordu ve benden istiyor napicaz ? :( keske sevsem ve biraz da olsa ilgi duysam ama nerde...
ellerine saglik super gorunuyor...

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

Özlemciğim,pastanda figürlerinde çok güzel olmuş,ellerine sağlık canım.
Ufaklığın pasta yemesine bayıldım
çok şirin..

Ozlem dedi ki...

Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.

Sanattıryemek, sen bir başla, benden daha güzel yaparsın.

Çilekli kız, dene :)

marifet ellerimizde dedi ki...

blogunuza bayıldım .pastalar nefis ellerınıze saglık:)takıbe aldım .sıksık gorusuruz inşallah sevgıler...çook uzaklara orlandoya:)

Cafe Pepela dedi ki...

Sevgili Özlem;

Ne kadar cici bir pasta yapmışsın!!
Ellerine / gönlüne sağlık.

Kucak dolusu sevgilerimi gönderiyorum..

En kısa zamanda, tekrar görüşmek üzere inşaAllah

ayseyaman dedi ki...

Ozlemcim pastada sofradaki mamalarda harika gorunuyor...senin tabagin aynisindan ben de isterdim simdi onumde olsun :)
yamuk pastalarda wilton pasta kesim teknigini tablolarini ornek alabilirsin...en yuksek olan tarafida ikiye bolup servis yapabilirsin...
cok opuyorum seni

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

Özlemciğim nerelerdesin,merak ettim seni..
sevgiler..

Yorum Gönder

Yorumunuz icin tesekkurler.

 

Sample text

Sample Text