Ads 468x60px

Pages

22 Mart 2013 Cuma

Pufidik Mayali Acma

Super, garanti bir tarif. Pastaneden aldigimiz acmalardan farki yok. Hatta esim tepsideki pisen acmalari gorunce, `neden bu kadar cok aldin?` diye sordu. Ben yaptim deyince de ayni hazir gibi olmus dedi. Oglum Hakan`in da yiyebilecegi saglikli pufidik ev yapimi acmalarimiz cok lezzetli. Iste tarifi..
 
Malzemeler:

  • 1 su bardagi ilik sut
  • 1 su bardagi ilik su
  • 1 su bardagi sıvı yag
  • 2 adet yumurta ( 1 tanesinin sarisi uzeri icin ayrilacak)
  • 1 paket instant maya (1 yemek kasigi, 11 gr)
  • 2 tatlı kasigi tuz (silme)
  • 4 yemek kaşığı tozşeker (tepeleme)
  • Aldıgı kadar un ( 4-5 su bardagı kadar)

  • İci icin : dogranmis siyah zeytin ve lor peyniri
    Uzeri icin: 1 yumurta sarisi+ 1 tatli kasigi yogurt, susam, corekotu.
     
    Su ve sütü (ilik olmali) yogurma kabınıza alin. Icerisine kuru mayayi ekleyip , karistirarak mayanin erimesini bekleyin. Daha sonra sıvı yagi, 1 yumurta ve 1 yumurta akini, tuzu ve sekeri de ilave ederek karistirmaya devam edin. Üzerine yavas yavas unu ekleyerek hamuru hazırlayın.  Hamur elinize hafif yapisan  kıvama geldiginde un eklemeyi birakin. Bu kivam, hamurumuzun daha cok kabarmasini saglayacak. Uzerini temiz bir ortu ile orterek yada kapakli bir kapta yapiyorsaniz kapagini kapatarak mayalanması icin 1-1.5 saat dinlendirin. Bu sure zarfinda hamurumuz cok guzel kabaracak.

    Tezgahimiza hafif un serperek ve elimize hamurun yapismamasi icin elimizi de hafif unlayarak hamurdan parcalar koparip tezgah uzerinde her parcayi rulo sekline getirin. Daha sonra rulolari ustunden hafif bastirarak duzlestirip icerisine (kullanmak istedigimiz ici ) dogranmis zeytinleri yada peyniri koyup tekrar kapatin. Rulonun her iki ucunu birlestirip, yaglı kagıt sermis oldugunuz tepsiye acmaları dizin. Uzerine, ayirdigimiz 1 yumurta sarisina 1 tatli kasigi yogurt ilave edip acmalarin her yanina gelecek sekilde surun, susam ve corekotunu ekleyip  yarim saat daha tepside mayalanmasi icin bekleyin.( Bir tepsi yapip diger tepsiyi doldurana kadar bu sure geciyor. ) Onceden isitilmis 180 derece/ 350 F  firinda  kizarana kadar pisirin. Afiyet olsun.


    3 yorum:

    ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

    merhabalar özlem hanımcım iade i ziyarete geldim blogumu eylül ayında ziyaret etmişsiniz ben uzun zamandır blogumla ilgilenmiyordum ki hatta yorumunuzu bugün okuyup bugün yayınladım öncelikle ziyaretiniz ve değerli yorumunuz için teşekkür ederim.Yalnız şunu belirtmeden geçemeyeceğim yorum bıraktığınız posttaki pastam benim yaptığım ilk pastam değildi ondan öncede ben pasta ve kurabiye siparişleri alıyordum zaten o pasta benim şeker hamuru ile çalıştığım ilk pastamdı sanırım blogumun sağ kısmındaki sipariş alınır bölümünde okuyup böyle bir yorum yazma ihtiyacı duydunuz kendinizde fakat sipariş alınır bölümündeki resme tıklasaydınız zaten diğer çalışmalırımıda görürdünüz sizinde belirttiğiniz gibi özgüveni yüksek birisiyim zaten böyle olmasaydım bu işide yapamazdım ve kendimi geliştiremezdim ki hala geliştirmekteyim (hemde herkes gibi kurslara katılıp pahalı malzemeler kullanarak yapmıyorum bu pastaları ev ortamında normal bir insanın mutfağıda hangi malzemeler versa o malzemeleri kullanarak yapıyorum) bu işe aşkla bağlı olduğumu belirtmek istedim sadece kolay gelsin

    Ozlem dedi ki...

    Sevgili ANALI KIZLI HER TELDEN, Ziyaretiniz icin tskler, dusuncelerinizi ayni dusunce ve hissiyata sahip biri olarak paylasiyorum basarilarinizin devamini dilerim. Sevgiler.

    t. dedi ki...

    yaptım:) pek güzel oldu, eşime de ziyafet

    Yorum Gönder

    Yorumunuz icin tesekkurler.

     

    Sample text

    Sample Text