Ads 468x60px

Pages

19 Ekim 2010 Salı

İrmik Tatlısı
























Sütlü tatlıları çok severim. Çoğumuzun bildiği tatlılardan biri olan irmik tatlısı da, hem pratikliği hem tadıyla gönüllerimizde yer edenlerden. :) Herkes, bu tatlıyı farklı şekillerde sunuyor. Kimisi arasına bisküvi-muz-çilek koyarak, kimisi puding ekleyerek üzerine.. Çeşit seçeneğiniz çok. Ben her türlüsünü yapıyorum. Size son yaptığım şekliyle tarifini vereyim.

malzemeler:
 
• 4 cup süt ( 1cup = 240 ml, 1 kiloya yakın süt)
• 10 kaşık irmik
• 10 kaşık şeker
• 1 paket vanilya
•  Bir miktar rondodan geçirilmiş kakaolu kek ( artmış keklerinizi kullanabilirsiniz.)


Yapılışı:
1. Derin bir tencereye sütü, irmiği, ve şekeri ve 1 paket vanilyayı koyup, kaynayıncaya kadar karıştırarak pişirin. Karışım muhallebi kıvamına gelip kaynamaya başlayınca,altını kapatın.

2. Pişen muhallebiyi, önceden hafif ıslattığınız bir dikdörtgen borcam tepsiye dökün.

3. Sonra muhallebinin üzerine, rondodan geçirdiğiniz kek parçalarını yayın. Üzerini kaşığın tersiyle bastırarak , kek katmanını biraz sıkıştırın. ( Kek kırıntıları keserken ve yerken birbirine sıkıca tutunsun , dökülmesin diye.)

4. Son olarak, tepsinin üzerini streç folyo ile kaplayıp, buzdolabında soğumaya bırakın. 3-4 saat sonra servise hazırdır. Afiyet olsun.

Not:
  • Muhallebinin şekerini kontrol edin, az gelirse biraz daha ekleyebilirsiniz.
  • Yerken ağzınıza irmik tanelerinin gelmesini istemiyorsanız, irmiği önceden bir elekten geçirip , eleğin altındaki ince irmiklerle muhallebiyi pişirebilirsiniz. Ya da irmiği rondodan bir kaç defa geçirerek kullanabilirsiniz.
  • Ben en sade şekliyle yaptım. Mevsim meyveleri ve çikolota sosu ile servis edebilirsiniz.

8 yorum:

yemekbiraşk dedi ki...

muhteşem olmuş
elinize sağlık
sevgiler..

Ozlem dedi ki...

Teşekkür ederim :)

Cafe Pepela dedi ki...

Özlem,ellerine sağlık,nefis görünüyor.Sütlü tatlılarla aram çok iyidir,ben bu tabağı alıp kaçıyorum:)
Mutlu haftalar diliyorum..

♥ Ç!lekl! ♥ dedi ki...

özlem abla tatlı super gorunuyor da sen nerelerdesın yıne???

ZencefilliÇörek dedi ki...

muhtesem gorunuyor, en sevdigim tatlilardan :)

Sanattryemek dedi ki...

Tatli sever biri olarak bunu sevdim,super gorunuyo,ayrica profesyonel bir cekim olmus
ilk firsatta deniycem.

Unknown dedi ki...

merhaba ben virginia beachteyim ve marketlerde irmik bulamıyorum siz nasıl buldunuz?

yemek tarifleri dedi ki...

harika tarifler paylaşıyorsunuz ellerinize emeğinize sağlık...

Yorum Gönder

Yorumunuz icin tesekkurler.

 

Sample text

Sample Text