Ads 468x60px

Pages

5 Şubat 2011 Cumartesi

NASA Gezimiz

 NASA, (National Aeronautics and Space Administration)(Ulusal Havacılık ve Uzay Dairesi). 

Bir gezi yazısı daha. Mekan : NASA. Gezimiz güzel görüntüler, heyecanlı deneyimlerle keyifli bir şekilde başlayıp, keyifli bir şekilde sonlandı. Tekrar gidilecekler listesinde de yerini aldı bile. "Az söz, çok fotoğraf" ilkeme sığınarak yazıma başlıyorum :)

ABD'nin uzay programı çalışmalarından sorumlu olan kurum, 29 haziran 1958 yılında kurulmuştur.
Cape Canaveral diye bilinen dev uzay üssünde, fırlatma rampaları, uzay kontrol merkezleri, telekomünikasyon sistemleri gibi sayısız tesis yer almaktadır.



Bayan sürücümüz eşliğinde NASA'nın ana binasının olduğu yere doğru gidiyoruz. ( Today and Tomorrow Tour)

 Burada bayan sürücüleri her yerde görüyoruz. Özellikle okul arabalarını bayanlar sürüyor.


Today and Tomorrow Tour - Roketin fırlatıldığı yerin uzaktan görünüşü, Launch Pad.
Bu bina Amerika'daki, en çok insanın çalıştığı  binaymış.
Pek inandırıcı gelmese de binanın üzerindeki bayrak ise en büyük Amerika bayrağıymış. O yüzden insanlar binanın önünde, bayrağın fotoğrafını çekiyorlar.
LC-39 Observation Gantry

Roketin nasıl fırlatıldığını gösteren bir videoyu seyretmek için, orjinalinin benzeri olarak dizayn edilmiş salona giriyoruz. Burada görülen kumanda merkezi uzay filmlerinde çokca gördüğümüz bir sahne.
Bir roketin atılış öyküsünü, sizin için videoya çektim. Ben büyük bir ilgiyle izledim bu gösteriyi, "Vay bee" dedim. :)







The Apollo/Saturn Center: Gerçek bir Satürn Roket



Astronotları fırlatılacak olan Shuttle'a tasıyan minibus

Astranout kıyafeti- Uzay aracı
Bu küçük şey, aydan getirilmiş bir taş parçası. Camdan bir fanus içinde, fotoğrafta görüldüğü gibi aşağı kısımdan elinizi uzatıp dokunabiliyorsunuz.
Uzay kapsülü
Ay'a ilk ayak basıldığında , gazetelere atılan manşetler. Hürriyet'i görüyorsunuz değil mi?
Gerçek bir astranotun yaptığı konuşmayı dinledik.
Rocket Garden. Bu alanda da bir çok roket-füze sergilenmekte.
Burada da kısa bir theatral sunum izledik.

Ve ben tabiiki sizler için bu gösteriyi de görüntüledim :)




Shuttle Launch Simulation Facility

Ve işte NASA gezimizin en heyecan dolu yeri. Bu simülasyonda, gereçek bir Shuttle sürecini yaşıyorsunuz. Koltuğumuzda otururken kendimizi o Shuttle'ın içinde hissettik resmen. Kulaklarımızda oluşan basınç, şiddetli sarsıntılar harikuladeydi. :) Dünyaya uzaydan bakmak da çok eğlenceli.
 
Buraya girmek için geçirdiğimiz süreçte güzeldi. Önce üzerimizdeki eşyaları kilitli bir yere koyuyoruz. Ben fotoğraf makinamı koydum ama telefonumu koymadım :) İçerinin fotoğrafını çekmek istedim  :(
Her yerde bulunan ekranlardan, kısa bir tanıtım filmi izlettiriyorlar. Kendimizi astronot gibi hissediyoruz.
Kapıların açılmasını beklerken bile kurallar var. Yerdeki kırmızı noktaların üzerinde durmalısınız.
Bu fotoğraftakiler de, içerdeki oturuş pozisyonunu ve roketin hangi kısmındaymışız gibi hissedeceğimizi gösteren tabelalar.
  Ve içeri girip neler olup biteceğini bekliyoruz :)
Küçük bir bilgi: Bir uzay aracının dünya yörüngesindeki hızı saatte 17.580 mile ulaşabiliyormuş. Biz de bu hıza ulaştık ve bilmem kaç G kuvvetine maruz kaldığımız için, simülasyon durduğunda bizim başımız hala dönüyordu. :)


The Astronaut Memorial



NASA, hala devam eden araştırmalarıyla bir çok bilimsel araştırmaya imza atmakta. Ben NASA'yı gezerken, uzaya, bilime bir kez daha hayranlık duydum. Dünyamızın uzay üstünde ne kadar küçük bir noktayı kapladığını ve bu nokta üzerindeki milyonlarca yaşamı düşündüm. Yolunuz buralara düşerse, mutlaka siz de ziyaret edin ve Shuttle simulasyonuna katılın. Youtube'daki bu video da size burayla ilgili güzel görüntüler sunuyor. Görüşmek üzere...

7 yorum:

Sanattryemek dedi ki...

Eline saglik cok guzel anlatmissin Kennedy Space Centeri fotograf ve videolar beni bir kez daha oralara goturdu. Hatta gosterileri kacirmistik ama burda izleme firsati bulduk tesekkurler.

Ozlem dedi ki...

:) Beğenmene sevindim. Güzel yorumun için teşekkür ederim.

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

Özlemciğim,Nasa çok merak ettiğim
yerlerden biri görmüş gibi oldum
çook teşekkürler,oğlum uzaya bayılır birazdan onada göstereceğim.
sevgiler..

aslı dedi ki...

Keyifli bir gezi olmuş. Anlatım ve fotoğraflar harika. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Özlem hanım merhaba, ben şuan San Antonio'dayım, 15 gün sonra eşim de Texas'a gelecek, gezi planımız arasında bir kaç günlük de Florida gezisi yapmak istiyoruz. Uçakla Orlando'ya ordan Miami'ye geçmek istiyoruz. Araştırma yaparken blog yazılarınızı okudum, bu vesile ile gitmeden ne tavsiyeleriniz olur diye sormak istedim.
Blog yazılarınız için de ayrıca teşekkürler, gerçekten araştırma yapanlar için yol gösterici yazlar olmuş.

Ozlem dedi ki...

Merhabalar, blogumla ilgili yorumunuz icin tesekkur ederim. Gercekten ozenle ve emek vererek yazdim. Biz esimle bir yere gitmeden once cok arastiririz, yeterli bilgi bulamadigimiz anlarda,biz yazalim herkes faydalansin mantigi olustu bizde. Biz orlando da 2 yil kaldik. California ya oranla orlando ve miami cok sicak. Oncelikle bunu unutmayin. Orlando da theme parklara ozellikle seaworld e gitmenizi oneririm daha sonra da universal studiolarina.
www.visitorlando.com/...to.../theme-park...

Park giris ucretlerini internetten almaniz iyi olur. Ozellikle yaz doneminde cok turist oluyor ve bilet sirasi cok olur. Netten almaniz size daha oncelik tanir.

Miami ile ilgili herseyi yazdim. Orlandodan miami ye biz de arabayla gidip gelmistik. 4 saat kadar suruyor.Kiyi seridinden gidince cok guzel yerler var. gps inizle birlikte bir tane map edinirseniz iyi olur. Aklima onerebilecegim birsey gelmiyor.
iyi gezmeler diliyorum,tadini cikarin.

Unknown dedi ki...

çok güzel olmuş ama nasa nerede tam olarak ya da nerelerde hangi şehirlerde

Yorum Gönder

Yorumunuz icin tesekkurler.

 

Sample text

Sample Text