Ads 468x60px

Pages

30 Mart 2013 Cumartesi

Ispanakli Pastalar ve Ispanak Puresinin Hazirlanisi

Ispanaktan ziyade, ispanagin verdigi renkti beni ispanakli pastalar yapmaya yonlendiren. Iki rengin birbirine uyumu ancak bu kadar olur. Yesil kek, arada ve ustteki beyaz kremali kisimlar. Ispanak tadi ise hic belli degil.  Ha bir de şu var, icinde ispanak olunca birazcik da olsa vitamin alsin diye oglus yiyince tadindan yenmiyor bu pastalar.

Ispanak puresinin hazirlanisi:

Yarim kilo kadar koyu ve iri yaprakli ispanak alin, saplarini ayirin sadece yapraklarini kullanin. Teflon bir tencereye ispanak yapraklarini koyup ,ispanaklarin pismesine izin vermeden sadece ısı gormesini saglayin. Yapraklar isinin etkisiyle buzusecektir. Hafif suyunu salmis da olabilir. Bu suyu dokmeyin ki, pandispanyanin rengi koyu olsun. Daha sonra yapraklari derin bir kaba alip blendirla pure haline getirin. (Blendir kullanmamiz daha iyi cunku rondoda yapraklar iri kaliyor ve pandispanya icinde ispanak parcalari goruluyor.) Bu olcuden 1 su bardagini tam doldurmayan 2 yemek kasigi dolusu kadar ispanak puresi elde ediliyor. Koyu yaprakli ispanak secildigi zaman bu pure olcusu gayet yeterli olur.
 
Ilk ispanakli pastami komsum-arkadasim Sera`nin dogumgunu icin yaptim alelacele. Ara katlarinda pasta kremasi, ustunde ve yanlarinda kremsanti kullandim. Yanlarini hindistan cevizi, uzerini de ispanakli kek kirintilari ile susledim.


Bunun icin 20 cm lik kucuk bir cember kalip kullandim.

Pandispanyasi icin:

4 yumurta
3 fincan toz seker
3 fincan un
1 pkt kabartma tozu
1 pkt vanilya
1 su bardagi ispanak puresi (yaklasik)

Yumurtanin sarisini ve akini ayirin. Aklarini ayri bir kasede kar haline gelene kadar mikserle cirpin. Yumurta sarilarina sekeri ekleyerek , seker eriyene kadar mikserle cirpin. Daha sonra mikseri birakin  bir spatula yada tahta kasik yardimi ile sari karisimi yumurta aklarinin icine ilave edin. Unu ve kabartma tozunu ekleyip ( mumkunse eleyerek) alttan uste dogru yumurta aklarini sondurmeden karistirin. Ispanak puresini de ekleyip yagli kagit serilmis cember kalibiniza dokun. ( Kivami cok akiskan olursa 1 yemek kasigi un, koyu olursa 1 yemek kasigi ilik su ekleyebilirsiniz.) 180 derecede onceden isitilmis firinda pisirin. Pistigini , pastanin ortasina batiracaginiz kurdanin temiz cikmasi ile de anlasilabilir.

Krema icin:

3,5 su bardagi sut
1 su bardagi seker
4 yemek kasigi un
2 yemek kasigi bugday nisastasi
1 pkt vanilya

Ust ve yan kaplamasi icin:

1 pkt kremsanti
1 su bardagi sut
hindistan cevizi
pasta arasinda kullanmak icin muz.

Tum krema malzemeleri bir tencere icerisinde pisirilir, sogudutan sonra pasta ara kremasi olarak kullanilir.

Pisen pandispanya kaliptan cikarilir, tel izgara uzerinde sogumaya birakilir. Soguduktan sonra duzgunce iki kata ayrilir.Pandispanyanin bombeli olan kisimlari bicakla kesilerek duz yuzeyler elde edilir. Kesilen kisimlar rondodan cekilerek pasta ustunde kullanilir. Ilk kat meyve suyu yada sutle hafif islatilir ve ustune krema surulur. Uzerine muz dilimleri yerlestirilir ve bir kat daha krema surulur. Pandispanin ikinci kati uzerine kapatilir. Kalan krema pastanin uzerine surulur. 1 su bardagi sutle cirpilmis 1 paket krem santi ile pastanin etrafi ve uzeri kaplanir. Yan taraflar hindistan cevizi ile uzeri kek kirintilariyla kaplanir.



Ikincisini de kardesim icin yaptim. Kardesim ise baslayinca aile arasinda bir yemek yenildi, ben de pasta yapip goturdum. Kalabalik oldugumuz icin buyuk boy firin tepsisinde pandispanya pisirip , pisen pandispanyayi ortadan ikiye kestim. Arasina yine krema surdum, muz ekledim. Yanlarini ve ustunu kremsanti ile kapattim. Uzerini kek kirintilari ile susledim.



 
Bir de ispanakli kek yaptim. Onu da bir sonraki yazima sakladim :)

7 yorum:

Sanattryemek dedi ki...

harıka olmus bende ıspanaklı kek yapıyorum ama kekım bu kadar canlı renkte gozukmuyor bu tarıfı en kısa zamanda yapıcam elıne saglık
sevgıler:))

Ozlem dedi ki...

Tsk ederim Fatmacim. Sen daha guzelini yapiyorsundur, ispanakyapraklari koyu olunca renkte koyu oluyor canim. Sevgiler.

Черпак с мерак dedi ki...

Браво страхотен блог много ми хареса всичка !
Тази торта съм я правила и много ми хареса.
Привет от България!

Rümeysanın Elleri dedi ki...

Özlem hanım bende fatma hanımın fikiriyle hem fikirim sizin pastanızın rengi çok güzel görünüyor.blogunuzun misafiriyim artık bende beklerim .sevgilerimle...

Beniyisimi dedi ki...

Ellerinize sağlık :) Bağlantıda bir sıkıntı var takibe alamadım :( Düzelir düzelme..

obiranne dedi ki...

Kek malzemesi içinde yağ yok eklenmiyor mu

Ozlem dedi ki...

Sevgili obiranne, kek malzemesi icinde yag yok, pandispanya gibi sunger bir kek oluyor.

Yorum Gönder

Yorumunuz icin tesekkurler.

 

Sample text

Sample Text