Ads 468x60px

Pages

12 Temmuz 2010 Pazartesi

Intrepid Sea, Air& Space Museum-Newyork


Intrepid Deniz, Hava ve Uzay Müzesi, 1982 yılında Intrepid Savaş Uçak Gemisi üzerinde kurulan ordu ve donanma tarihini konu alan bir müzedir.

Müze, II. Dünya Savaşı'ndan kalma  USS Intrepid uçak gemisi, USS Growler denizaltısı, Concorde SST ve Lockheed A-12 supersonic keşif uçaklarına ev sahipliği yapmaktadır. 2006 yılındaki  yenileme çalışmaları sonrasında, müzeye birçok savaş uçağı eklenmiştir.

Gemi üzerindeki uçaklardan ziyade,benim ilgimi en çok USS Growler denizaltısı çekti. Bir denizaltısının içine hiç girmemiştim. Size, önce bana çok ilginç gelen, ama düşününce çok normal gelen bir olaydan bahsetmek istiyorum. Ziyaretçileri, denizaltısına girmeden önce belrirli ebatlarda bir deliğin içinden geçiriyorlar. Eğer bu deliğin içinden rahatlıkla geçebiliyorsanız,denizaltının içine girebiliyorsunuz.Böyle yapmaları gayet mantıklı olmuş kanımca. Çünkü Amerikalıların çoğu şişman ve denizaltının içinde ilerlerken bir kaç defa böyle deliklerin içinden geçmek zorundalar. Biz o çemberden rahatlıkla geçtik...:)))
Ben denizaltısının içinde çok az fotoğraf çektim. 10 dklık video kaydı yaptım. Buraya o kadar uzun süreli videoyu ekleyemeyeceğim için videodan bir kaç fotoğraf aldım ama kalitesi pek iyi olmadı. I am sorry :(

                                    USS Growler Submarine


Denizaltısında görevli denizcilerin yataklarından birkaçı.
Denizaltısının içindeki telefon.
İşte size bahsettiğim ve içinden küçücük fiziğimle çoook kolayca geçtiğim deliklerden sadece bir tanesi...

Aşağıdaki fotoğraflarda uçak gemisinin üstündeki savaş uçakları görülüyor.


Gelecek yazımda, New York gezimiz ile ilgili son anı olarak, caddelerde-sokaklar da çektiğim, günlük hayat temalı  fotoğraflarımı, tabi o güzelim anılarımı  paylaşacağım. Ah ah New York. Ben bir daha gitmek istiyorum bu deli dolu şehre.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz icin tesekkurler.

 

Sample text

Sample Text