Ads 468x60px

Pages

17 Nisan 2010 Cumartesi

Mısır Unlu Ekmek





Hani demiştim ya, küçük küçük ekmekler yapıyorum diye. İşte bunlar o dediklerim. Ekmek makinasına tüm malzemeleri koyup , temel ekmek programında makinayı çalıştırıyoruz. Benim makinamda temel ekmek ayarı 3 saat 25 dk sürüyor. Ben bitimine 1saat 30 dk kala makinayı kapatıyorum. Makinanın içinden mayalanmış ekmek hamurunu alıp elimle küçük yuvarlaklar yapıp, fırında pişiriyorum. İşte tarifi:



1 cup ılık süt
5/8 cup ılık su
1 tbsp zeytinyağı
2 tsp tuz
4 tsp şeker
1 tbsp mısır unu
4 cup un
2tsp kuru maya






Hamurun kabarması için önemli nokta önce sıvı malzemelerin koyulması daha sonra ise katı malzemelerin ilave edilmesidir. En son ilave edilen maya, unun ortasına açılan bir çukura yerleştirilmelidir.Sıvı malzemeler önce olmak kaydıyla tüm malzemeyi makinenizin haznesine koyun ve temel ekmek programında çalıştırın.Makinenin ekmeğinizi pişirmesine izin vermeden , ekmek hamurunuzu makinadan çıkarın. Elinizle küçük yuvarlak şekiller verin. Bir bıçak yardımıyla ekmek hamurlarınızın üzerine derin birer çizik atın ve 350 F de pişirin. That's all. Afiyet olsun.






2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik cok guzel gorunuyorlar ;)

Ozlem dedi ki...

Tşk ederim canım.o senin güzelliğin.

Yorum Gönder

Yorumunuz icin tesekkurler.

 

Sample text

Sample Text