Ads 468x60px

Pages

24 Ağustos 2010 Salı

Haşhaş Tohumlu Örgü Ekmek



Ramazanı yaşadığımız şu günlerde evde yapabileceğiniz, iftarda afiyetle tüketeceğiniz bir ekmek tarifi. Dilimleyip kızartıp, üzerine tereyağı sürüp yenildiği zaman da sahur için çok güzel bir seçenek oluyor. Denemenizi tavsiye ederim. Tarif , "Love Food" yayınlarının "making fresh bread" adlı kitabından.

Braided poppy seed bread
1 adet ekmek için,

   malzemeler   

2 cup beyaz ekmek unu
1 tsp salt
2 tbsp süt
1+1/2 tbsp şeker
1 tsp kuru maya
3/4 cup ılık su
 2 tbsp mısır özü yağı ( ben zeyinyağı ve mısırözü karışık kullandım )
5 tbsp poppy seeds (siyah haşhaş tohumu) (ben 2 tbsp kullandım )

üzeri için

1 yumurta sarısı
1 tbsp süt
1 tbsp şeker
2 tbsp poppy seeds (siyah haşhaş tohumu) 


Ölçüler:  Tarifte kullanılan ,   cup- su bardağı,
                                              tablespoon (tbsp)- çorba kaşığı 
                                              teaspoon(tsp)- çay kaşığı birimlerine denktir.


Ben ekmeğin hamurunu ekmek makinasında yaptım, iyi yoğrulmuş hamurdan yapılan ekmekler daha güzel oluyor. Makinenin ekmek pişirme haznesine önce sıvı malzemelerimizi, yani sırayla  sütü, yağı, suyu sonra kabın bir köşesine tuzu diğer köşesine şekeri ekliyoruz. Daha sonra unu ve poppy seedleri  ilave edip, en son kuru veya taze mayayı unun üzerine ilave ediyoruz .Hamur yoğurma programına (1 saat 30 dk) ayarlayıp, sürenin bitimini bekliyoruz. Sizin makinanızda böyle bir program seçeneği yoksa temel ekmek programına ayarlayıp , pişme aşamasına gelmeden hamurunuzu dışarı çıkartabilirsiniz. 

Hamuru, unlanmış mutfak tezgahı üzerinde iki elinizle yuvarlayarak büyük bir beze haline getirin. ( Ben ölçüleri 2 katı uygulayarak 2 adet beze elde ettim ve böylece 2 ekmeğim oldu. Siz tarife göre yapacaksanız tek bezeniz oluyor.) 

Hamurunuz yumuşak ve kolay şekil verilecek kıvamda olacaktır. Başlarda hamur çok yapışkan olabilir, ihtiyaç duydukça un ekleyebilirsiniz ama hamurun çok sertleşmemesine dikkat edin.

 




Hamuru keskin bir bıçakla 3 eşit parçaya ayırın. Her parçayı rulo şekline getirin. Uçlarını birleştirip bir saç örgüsü örün ve sonunu da kapatın. Ardından yağlı kağıt konmuş tepsiye yerleştirin.20 dk kadar hamuru dinlenmeye bırakın.




Üzeri için, yumurtanın sarısını süt ile çırpın, şekeri ekleyin, örgülerin üzerine bir fırça yardımıyla sürün. Üzerine poppy seedleri ekleyip 200 derece ısıtılmış fırında 30-35 dakika üzeri kızarana kadar pişirin.


Fırından çıktığında muhteşem ekmek kokusunu içinize çekerek, afiyetle yiyebilirsiniz. Biz ekmeğin tadını çok sevdik. Umarım siz de dener, beğenirsiniz. Afiyet olsun...


5 yorum:

nukatella@gmail.com dedi ki...

hiim nefis canim cekti valla olsada yesek :) gelince isteriz artik bir cup ta biz...

yemekbiraşk dedi ki...

çok lezzetli bir ekmek olmuş kokusu buralara kadar geldi :)
sevgiler..

Cafe Pepela dedi ki...

Enfes görünüyor gülüm!
Fotoğraflar öyle canlı ki,o koku,odoku ruhuma geldi sanki:)
Ellerine,güzel gönlüne sağlık..

Ozlem dedi ki...

Nukatella, sen gel ben sana yaparım yine.

Yemekbiraşk, teşekkürler. Kendim yaptım diye demiyorum, kitaptaki tarif gerçekten başarılı.

Cafe Papela, kokuyu takip edin, evimize gelin :) Çok mutlu olurum. Sevgiler..

Cafe Pepela dedi ki...

Merhaba Ozlem,mesajını okudum cancağzım.. :( Evet kıymalı o köfte,lakin şöyle yapalım istersen.
Ekmek köftesi veya bulgurun da varken hazır fellah köftesini deneyebilirsin.Çok çok leziz oluyor,yoğurt ve sosla servis ediliyor..
Mutfakta çareler tükenmez :)

Yorum Gönder

Yorumunuz icin tesekkurler.

 

Sample text

Sample Text